professionell diplomerad makeupartist

VI HAR TGIT STUDENTEN, FÖR VI HAR TGIT STUDENTEN, FÖR VI HAR TAGIT STUDEEEEENTEEEEEN! FYFAN VA VI ÄR BRA! Ja så kändes det verkligen igår. Det var med spänning vi väntde på våra betyg och alla i gruppen fick det professionella diplomer (högsta betyget man kan få) Så himla roligt! Dagen började med en kurs för modellerna, jag hade marie vilket var lite roligt eftersom det var första modellen jag sminkade för ca 2 månader sen :) Sen tryckte vi i oss godis i den nervösa väntan på våra individuella samtal med therese och betygsutdelningen!



efter skolan gick jg och erica en sväng på kupolen. Handlade lite småplock, som blandannat en spetsbody och ett slappt vitt linne. Sen bar det av hem till erica där vi gjorde oss iordning. Gick ut i åt och sen hem för fest med ericas sambo kalle och hans vänner. Sjukt roligt! Vi dansade som tokar, var helt dyngsvett. Spelade twister så jag knappt kan gå av träningsvärken idag och drack bailys direkt ur flaskan. Har inte varit på en så rolig förfest på mkt länge, om än någonsin! Kul att killarna också dansde hysteriskt. Vid halv 12 gick vi upp på stan och till flamingo som var den enda öppna krogen. För örebro-folk är flamingo ungefär i storlek som källaren på gamla klaras och folket är typ detsamma! Men det var skitsamm att alla var bonniga och 18 år. Vi hade så sjuuukt roligt och DJ'n hade nog snott min spotifylista för alla bra låtar spelades och då menar jag ALLA! Blev dans till fötterna ramlade av och tom ett par svängar vid strippstången!

Idag vaknade jag ändå ganska pigg, kanske mycket tack vare resorb som proppades in inatt vid hemkomsten. Vid 12 idag var jag på kosmos här i borlänge för det första riktiga jobbet! En tjej vid namn matilda som styrt ihop en sjukt proffsig modevisning som jag, erica och sara (en gammal makeupstudion-elev) som sminkade och vi fick mycket fria händer vilket var kul! Blev sotning på både tjejerna och killarna och massa rosa rouge och läppar! humöret var på topp hos alla och det var verkligen så himla roligt trots att det blev många timmars arbete! Vi stannade såklart på visningen och gud vilket jobb matilda gjort! Kläderna hade hon lånat från blandannat carlings och selected style!

Åh är helt uppe i varv nu för denna helg har varit så hiiiimla kul och dagens jobb fick en vekrligen att längta efter mer jobb som detta!



lägger in massa bilder från dagen imorgon när jag kommer hem till örebro (vid 12-tiden)
Later!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0