dag arton

Hej läsare!

Idag har vi haft manlig make i skolan. Är faktiskt väldigt vanligt med killar som sminkar sig, speciellt om man tittar i storstäderna. I lilla Borlänge och även i örebro ser man det inte så ofta men jag tycker nog det är dags att killar börjar bry sig lite mer. Kanske inte alá bobby, det blir lite väl feminint.


Bild bobbys blogg. http://blogg.bobbysharstudio.se/

Dock tycker jag mycket väl att killar kan skaffa sig en neutraliseringspalett. En väldigt populär är ju den från makeupstore. Med den gröna färgen täcker du röda finnar, med den röda blått under ögonen och den gula neutraliserar lila nyanser. Även bas är inget fel att använda på killar. Jag tycker att bästa resultatet idag fick vi med ID's mineralmakeup som inte ser så kakigt ut. Med lite shading, alltså skugga i kindskuggan (strax under där du lägger rougen) och välkammade bryn kommer man långt.


bild makeupstore.se

Idag lade vi även fransmarkering på modellerna, dock med varierande resultat då de flesta killar hoppar högt så fort man kommer inom en meter från ögat med en pensel, men de var duktiga!

Nu ska jag sätta mig med modellpärmen och hitta någon som kan ställa upp imorgon. Då väntar tv-makeup. Vi har 15 minuter på oss att få ihop en hel make så då gäller det att prioritera eftersom det i vanliga fall tar 40-80 minuter.

Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0