dag nitton

tjoho!

Idag var en bra dag i skolan, började kl 8 för att egentligen köra heldag men thereses sjukdom envisas så vi slutade 12 iaf. Hade en jätte-trevlig modell vid namn Linda som erica fixade i all hast igår. 18 (!) modeller ringde jag igår och inte en enda kunde komma. Nåväl, vi gjorde tv-makeup. När tex gäster kommer till ett morgonprogram gäller det att få dem snygga i en hast, oftast får gästerna inte mer än en kvart i sminket medan en programledare tar ca 30 minuter att sminka. Vi arbetade med flytande foundation vilket är väldigt skönt till skillnad från våra fetbaser som verkligen kräver jobb. Blev extra nöjd med sista maken på 30 minuter (såklart glömde jag att ta bild) hade en så modig modell som vågade sig på en orange/gul/röd skuggning! Roligt!

Imorgon kommer söta Lina och sitter igen, sen kl 14 går bussen hem till öret! I helgen ska jag nog sminka kusin inför 35-års fest och annars ska jag försöka hinna med så många sminkningar som möjligt för på måndag gäller det att leverera i sunsvall! Måste planera lite inför kommande plåtningar också, vecka 9 är det fotovecka och efter visningar i örebro och karlstad i början av veckan ska vi göra 3 fotograferingar varav ett stort projekt med Ryan. Fotona bli svartvita och vi har planerat make och styling ganska ingående, nu är det bara att hitta modeller som gäller. På fredagen ska vi plåta med en ganska ny fotograf i studion på skolan. Har mina planer angående modell och tema, tänk "diamonds are a girl's best friend"!

Ja så himla mycket händer just nu så jag vet inte var jag ska börja, dessutom har jag idag pressat ut mig en uppsats i EG-rätt om direktivs spärrverkan, det låter väl skitkul och relevant mitt i alltihopa. Borde även läsa kontraktsrätt men någonstans får gränsen vara nådd.

Nej kanske ska masa mig upp på den där himla crosstrainern nu. Hörs något i helgen!
Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0