dag tio

Nu är det FREDAGSMYYYYS! (skrålar som den där lilla söta ungen i reklamen) Ujuj vilken dag.

Steg upp strax före 7 imorse, vaknade innan klockan och var faktiskt nervös. Hade liksom en dålig känsla i magen. Och ja, strax efter 7 plingade det till i mobilen och självklart hade min modell blivit sjuk. Sjuk och sjuk. hm igår var ju allt fint, menmen. Skyndade till makeupsudion och grabbade tag i modellpärmen. 10 samtal senare fick jag tag på en underbar tjej som kunde ställa upp med så kort varsel och hon var där på 20 min. Så starten på dagen och provet blev lite stressigt. Slarvade lite med basen och lockskuggan som jag har svårt med att få jämn. Dock blev färgerna väldigt fina med olika nyanser av bruna skuggor och ett ljust läppglans, så det gjorde jag bra! I stressen och pressen glömde jag såklart att knäppa kort. Kan nog ta någon bild på min make sen som går i knallorange och rosa!
Efter praktikprovet blev det oförberett teoriprov på skuggor och det gick väl också helt okej. Är sån tur attg man har så bra korttidsminne efter alla år av plugg.

Ikväll kommer Dade och mina älskade dogs! Ska bli så mysigt att ha de här i helgen. Ser även fram emot jobbet på max!

Att göra denna helg!

Fredag
- Fixa bilder på brudmaker
- Hitta bilder till kartoteket
(brudmaker, ögon- och ansiktsformer)
- Leta inspo till slutfotograferingen

Lördag 
- Ansiktsmålning på max 11-15
- göra två perfekta munnar (får bli en på mig och en på anki)
- handla material till kartoteket
- skriva på ansökningbrev

Söndag
- Ansiktsmålning på max 11-15
- läsa avtalsrätt
- Klippa och klistra kartotek
- Fixa modell till tisdag och torsdag

Men först ska jag läsa nya elle och äta choklad för att jag varit så duktig i dag och inte brytit ihop över modeller och misslyckade lockskuggor. Over and out!

Later!


Kommentarer
Postat av: Ronja

Jag kan sitta modell i princip vilken dag som helst, så om det krisar kan jag vara "backup". =)

2010-02-05 @ 16:09:44
URL: http://www.metrobloggen.se/traning
Postat av: Sara

Vad heter utbildningen du går?=)

2010-02-08 @ 14:45:49
Postat av: fredrika

sara: Makeupstudion heter den. Kika in på makeupstudion.com!

2010-02-08 @ 14:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0