dag ?

Nä nu har tiden gått så långt och så fort så nu ger jag upp att hålla koll på dagarna. Onsdag den 5te veckan är iaf gjord! Idag var en mycket bra dag. Sminkade marie, sotning stod på schemat. Har kommit på att hur väl min dag artar sig beror mycket på modellen. Lina och marie är modeller man alltid kan lita på och som man alltid har trevligt med! Sotningen gick bra faktiskt, dessutom börjar basen sitta riktigt bra nu och det känns skönt. Självklart glömde jag att ta bilder idag, så himla typiskt. Sminkning två skulle vara naturlig då marie skulle direkt till jobbet på hotellet. Blev ljusa skuggor i rosa ton och så trebensfransar på det.

Imorgon har vi prov på makeupteknik. Har suttit och tjötat igenom kompendiet och tror jag har koll på alla skuggtekniker och hur man förändrar ett öga på rätt sätt. Efter provet blir det sminkning av de levande skyltdockor som ska stå i falun dit även vi följer med! Roligt roligt. Fredag äre hemgång till örebro och jag längtar faktiskt, inte minst eftersom lönen kommit och jag ska shoppa med stort s. Blir även utgång på lördag! På måndag ska jag hinna till frissan innan hårvisningen på virginska. Bokade tid på HÄR på järnvägsgatan, bli spännande. Men nu behöver jag hjälp. Vad jag ska göra? Antingen klipper jag av det något och bleker det ännu mer. Eller så färgar jag det rött alá kirsten i spiderman och sparar ut ännu mer. Eller någon annan rolig färg eller form? Please help dear friends!


ljusare, kanske något kortare?

Eller ljust men med lite eldigt i?

eller kanske ännu mer rött? Ser ungefär ut som min riktiga färg när jag var yngre.

Gah, help!
Later

Kommentarer
Postat av: Erica

jag röstar nog på rött ! :D inte så många som har det :)

2010-02-24 @ 21:48:01
URL: http://gazela.blogg.se/
Postat av: Harriet

JAAAA! Färga till din egna färg, eller typ som Neah har, lite brun-rött!

2010-02-25 @ 08:44:52
Postat av: Emmi

Eddoooo va kul:D vem ska du till på här? Jag klipper mig ju också där, det är ju min kompis Madde so

jobbar där också:) hihi... Kraaam

2010-02-26 @ 13:13:37
Postat av: eddan

emmi! Det är ju madde jag ska klippa mig hos :) Är första ggn jag går dit! Är hon duktig?

2010-02-26 @ 15:27:16
URL: http://lawofbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0