hårvisning i sundsvall för goldwell

tjo folks, long time no seen!

Kommer inte ens ihåg när jag sist uppdaterade men idag har vi iaf gjort dag 22 i skolan (minus ett par som gått bort) i fredags gjorde vi snabba makeuper och sedan en valfri på våra modeller, Lina satt för mig. Blev mycket nöjd med hennes valfria.



Helgen tillbringades hemma i öret med massa mys. I lördags sminkade jag även kusin till 35-års fest. Blev bra, dock ska det övas ännu mer på lösfransar!



Resten av helgen var det bara slappa i soffan som gällde. Gick även och kikade lite i butiker och tog en fika på java med sambo på söndagen. Söndagskvällen kom Vickan förbi och vi snackade líte skit och fikade.

Måndag ringde klockan 04.50 och jag var förvånandsvärt pigg och glad. Var på stationen strax efter 05.15 och märkte snart av efterverkningarna av att bo i ett land ovaför ekvatorn. Först var tåget försenat 7 minuter. Sen en kvart, 30 minuter, 45 och tillslut drygt en timme. Efter en och en halv timme på stationen fick vi reda på att en buss skulle ta oss till gävle (där vi skulle åka vidare mot sundsvall, ett tåg vi nu skulle missa). Hundarna fick david komma och hämta igen för vid det här laget hade de redan suttit i väskan för länge och ville inte släpa dem på bussen. Efter ytterligare någon timme hade fortfarande ingen buss kommit. Tillslut fann vi iaf en buss som tog oss till gävle, och inte f-n var det tack vare ngn information från sj, inte ett skit sa de.

Efter 3 timmar kom vi så till gävle och där var nästa tåg (vi missade ju vårat pga förseningen) 1½ timme sent (var ett x2000 som vi senare fick veta antagligen inte skulle komma alls). Dock blev vi ombokade till ett lokalt tåg som tog oss upp till sundsvall så vi var där till 14.20, vi skulle börjar sminka kl 13 egentligen. Erica och Inéz kom inte ifrån Borlänge där de inte ersatte tågen med bussar så vi var 2 makeupartister på 13 modeller och 2 timmar. Blev himla stressigt att lägga en scenmakeup på ca 15 minuter (tur att vi övat på det i veckan) men det gick ju iaf och jag är väldigt stolt över att vi kämpade så för att komma upp och faktiskt fick jobbet gjort.

Som tur är gick tågen hem som de skulle så strax efter 10 var jag åter i Ornäs. Då var det bara att sätta igång och tvätta penslar och material. Usch vad trött jag var. 13 restimmar och 2½ jobb alltså.

Idag skulle vi dessutom börja kl 08. OCH köra heldag. Blev 40 - och 50-tal idag vilket innebar mycket glamour, läppar och låååånga lösfransar!


sandra och jag sminkade varandra!

På eftermiddagen blev det hårstyling. Tupering, volymföning och flätning. Jag var så himla trött vid det laget att jag allvarligt trodde att jag skulle bärja gråta. När jag kom hem kom huvudvärken på allvar och nu är det migrän big time. Har tagit alla tabletter jag kunde hitta i medicin-skåpet och tagit en lång dusch. Ätit ett knallgrönt-äpple (min nya craving) och mörk choklad till middag och nu ska jag måla naglarna.

Imorgon är det sotning. Äntligen! På torsdag ska vi sminka några modeller som ska stå som levande skyltdockor i falun, roligt!

nää, later!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jätte snygg sminkning på Lina!



Ja hurredu nu är man helt slut, jag har redan gått och lagt mig faktist :)



Kul på torsdag, minde kul med provet som ja knappt kommer att hinna öva på känns det som :S



See ya tomollo!

2010-02-23 @ 19:34:47
URL: http://sandradaahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0