ledigt

Hello folks, long time no seen!
Skönt med lite långledigt! I torsdags gjorde vi brudmake med trebensfransar. Lite trixigt, men hade en toppenmodell som satt som en liten ängel, det uppskattas! Efter skolan tog jag och sandra en snabb-lunch och sen 14-tåget till örebro. Fredag tillbringades med avtalsrätts-böckerna. Herrre jesus nu är det mycket. I veckan har vi grupparbete i eg-rätt också, men det är fortfarande roligt allting så då går det :)
Kände att vi behövde lite ledigt dock så det blev en spontantripp till stockholm som bokades in i helgen. 9.35 skulle bussen gå från resecentrum och morgonen var minst sagt stressig. Än värre blev det när vi 7 minuter över 9 märker att nej, bussjäveln går 9.15, och vi har inte kommit ut genom dörren än. Jag mitt pucko hade kollat fel när jag bokade.. Som tur var gick ett tåg 10 så vi fick ta det, dock försvann 400 ur shoppingkassan thanks to me.
Väl i shtlm blev det lite shopping. Och en väldig tur följde nog oss hela dagen. Först skulle vi handla kläder på hm till david. Tyckte det blev väl billigt och kollade kvittot när vi kom ut. Tröja, tröja, underkläder... men? var är byxorna? Nej de 200 bjöd visst HM på, det var davids tågbiljett det! Haha
Dagens mission var ju att hitta en foundation och det blev cliniques superbalanced så den ska testas idag. Sen köpte jag äntligen en läpp-penna jag suktat efter länge från makeupstore. I kassan trycker jag in kortet i läsaren och slår koden. Precis när det piper (sådär som det gör när man ska ta ut kortet) och jag drar ur det. Tycker mig skymta att det står typ, medges ej, eller så. Och jag ska precis kläcka ur mig nått som "ojdå, vi har visst shoppat lite mycket" som man gärna gör då köpet inte medges och kön är lååååång! Men tjejen i kassan får ut ett kvitto, stoppar det i påsen, ger påsen till mig och önskar en trevlig helg. Ok, tänker jag, det var väl den där maskinen som snackade gojja, i hennes kassa funkade det ju tydligen. Kollar senare kontot och ser att jag faktiskt inte hade pengar nog på det kontot för att täcka köpet och inget har dragits, köpet avbröts helt. Så jag misstänker starkt att jag snattat smink för 400. Haha vad är det för fel med stockholms butiksbeträden?
Efter shopping tog vi oss i snöstormen (japp den kom samtidigt med oss igår) till hotellet på östermalm. Klockan 19 hade vi bokat in oss på Avatar 3d, så cool! Och efter det gick vi hem och tittade på tv i hotellsängen, jag ÄLSKAR hotellsängar.
Något jag älskar ännu mer än hotellsängar är hotellfrulle. Och det är det dags för nu, wiho! Sen ska vi ut till naturhistoriska och vara lite turistiga med cosmonova!
Tänkte slänga in lite bilder från helgen ikväll, åker till borlänge 05.47 imorgon!
Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0