dag ett

Första dagen avklarad och jag är helt slut! Kan bero på att ajax skulle upp med anki kl 5 imorse, suck! Väl inne i Borlänge visade sig att vi bara blev 4 stycken i klassen då inga fler kommit in som sökt, känns toppenbra :) Två tjejer från trakten (borlänge och falun) och en från adolfsberg. Haha världen är bra liten.

Först idag fick vi våra väskor, gå igenom allt smink, ordningsregler osv. Sen gick vi igenom baslära. Ovant för mig att sminka med så tungt smink. Är som kakor man kletar ut i fejjan (alltså för fest, scen, foto) och extremt svårt att blanda ut rätt färg för modellen. Men det kommer väl, nu känns det sjukt mycket.

Väskan är som ni ser inte liten direkt. Att släpa denna skönhet från torget till stationen (10 min bort) där jag hade bilen stod var en pärs i all snö, så imorgon betalar jag för parkeringen brevid skolan!

Nåväl, nu har jag tvättat bort kakan i ansiktet, ätit och varit ute med dogsen, krypt ner i soffan och ska i eftermiddag:

- Renskriva alla inteckningar (ska in varje vecka)
- Läsa kapitel 1 om baslära
- Memorera de 9 olika baserna och vilka som är blandbara
- beställa visitkort att använda ute på jobb
- börja kika efter modeller till nästa vecka
- skriva ner mål och föhoppningar med utbilnding
- Märka upp allt smink och allt material i väskan med nagellack (jag ska ha rosa på mina grejer!)

Efter detta ska jag läsa egrätt till söndag och åtminstone öppna böckerna i allmän avtalsrätt.

Här kommer lite pics på grjerna!

väskan









later!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0