dag tre

hey dudes,

åh vilken bra dag detta varit :) Nu har det hela släppt och känns verkligen kul!

Dagen började iaf skit då jag vaknade 3 min i 8. Klockan hade förstås inte ringt. Sen fick jag inte i sladden till motorvärmaren, blev arg och slänge den i en snödriva. Akilles sprang förstås bort och jag hade av två naglar när jag skulle stänga bildörren. När jag väl kom iväg en halvtimme senare orkade jag inte skrapa ordentligt och på något vis hann snön som flög upp på rutan frysa fast och mitt ute på motorvägen insåg jag att jag inte såg ett dugg. Svänge till slut av och fick skrapa igen. Inte blev dagen bättre då det kom 2 dec med snö och jag inte hade några vantar utan fick gräva fram bilen med händerna på hemvägen.

Trots alla missöden blev det dock en toopendag! Massa nytt idag. Basen las på ½ timme (halva tiden mot igår) och sen demade therese fransmarkering, fransskugga, mjuk globskugga och droppskugga. Hon visade även lockskugga innan vi slutade. Vid ett när vi normalt slutar gick vi och käkade lunch och sen körde vi på ytterligare 1½ timme. Blev nöjd med att hinna bas, fransmarkering och fransskugga på 30 min. vid halv 4 släpade jag 15 kg smink bort till apoteket och lindex för att införskaffa blandannat hårfärg, blev av med lite utväxt och gula pigment, jättenöjd :) Annars har jag tagit en lång dusch, druckit pepsi och fixat naglarna, blev superfint!

Nu ska jag skriva rent mina anteckningar och plugga lite! bjuder på en bild på sminkningen therese demade på mig, basen är gjord av sandra, dock saknas ännu mascara, rouge och läppar.



Later


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0