veckor av måndagar och fredagar

Nu känns det lite tjatigt att säga "gud vad tiden går fort" men det gör den verkligen! Vi kom idag fram till att vi går in i vecka 8 nästa vecka (vi är tre veckor efter i vår räkning) av 11. Vecka 8 är trendvecka, lediga tisdag. Då ska jag skriva semenarieuppgift i eg-rätt. Vecka 9 är fantasivecka och söndagen bjuder på slutfotografering. Vecka 10 är det påsk så då går vi bara måndag-onsdag med stort teoriprov på onsdagen! Den veckan bjuder även på kabaré och dragqueen-makeup! Sen sista veckan är vi lediga måndag (annandag påsk) och tisdag-torsdag bjuder på praktiska prov. Hjälp. Fredagen ska jag dricka champagne och fira utav bara h-vete!

Men nu ska vi leva i nuet, hur svårt det än må vara. Idag hade vi melodifestival-makeup med massa glitter och lösfransar. Lägger upp bilder imorgon. Efter lunch hade vi plåning för moremoremore! En kille och en tjej var som skulle makas och plåtningen var snabbt avklarad. Gick och la mig i cancergrillen 8 minuter (jag såg ut som en eskimå efter 8 månader i ide innan) och var inte hemma förrän 18. Efter träning, mat och gos med dogsen sitter jag och dricker min älskade pepsimax.

Funderar över sommaren. Känner inte för att bestämma något än men sen vore det trist att sitta där i slutet utan något jobb alls. Men i sommar vill jag göra något jag tycker om, sådetså! Dessutom ska jag tvångsförflytta erica till öret! Jäklar vilket drag sommaren skulle bjuda på då! På tal om drag måste jag kika när biljetterna till peace and love släpps. Då ska jag få uppleva ett borlänge med människor i (!!!) haha. Har inte så stor koll på artisterna som är klara än men mando diao räcker för mig :)



Igår var ju mamma här förresten. Vi gjorde programledarmakeup och jag blev så himla nöjd. Speciellt med den valfria makeupen, mamma blev så himla fin i bruna toner och trebensfransar! Måste lägga upp bilderna, glömde dock kameran så mamma, skicka bilderna till min mejl!

Efter skoldagens slut åkte vi till falun, åt kycklingspett med tsatsiki och kikade i affärer.  Hittade ett par superfina solglajjer och dessutom ett par skor på rea som jag kikade på i höstas på dinsko. Jag har verkligen vant mig att gå i höga klackar, även om jag ibland vill kapa av mig fötterna efter lite spring. När jag först provade dessa i höstas höll jag på att dö och stapplade fram alá kalv. Men igår kändes det som värsta träningsskorna.


Bild lånad från fröken fahrman!

Nää oj vilken långt inlägg, hoppas ni orkade läsa!

Later!

Kommentarer
Postat av: Erica

tvångsflytta ? haha. ja vi får väl se hur det blir med det. om inte annat så kommer jag och hälsar på er ! :D



så du ska på p&l ?! :D fy faaan vad roligt !

2010-03-11 @ 08:03:19
URL: http://gazela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0